Subject: Projekteerimistingimused
From: "Urmas Makrjakov" <[email-masked]>
To: "'Transpordiameti Jira'" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Nov 2024 13:21:06 +0200

Tere

Palun väljastada projekteerimistingimused OG Elektra AS Paikuse kaupluse
juurdepääsuteede projekteerimiseks aadressil Västriku tn 2, Paikuse
alevik, Paikuse vald, Pärnumaa.

Selgitus:

1.	Paikuse alevikus aadressil Västriku tn 2 on kehtiv
detailplaneering mis on koostatud ja kehtestatud aastal 2014. Vastavalt
DP-le oli kinnistule esialgselt planeeritud kaks ehitusõigust:

Kruntide ehitusõigus

Positsioon 1:

Krundi kasutamise sihtotstarve või sihtotstarbed: kaubandus-, toitlustus-
ja teenindushoone maa (ÄK1) 100%

Positsioon 2:

Krundi kasutamise sihtotstarve või sihtotstarbed: tankla ja teenindushoone
maa (ÄH1) 100%,

2.	Käesoleval ajal kus kinnistu omanik OG Elektra AS on keskendunud
vaid oma põhikirjalisele tegevusele milleks on kaubandus, siis on soov
rajada kinnistule vaid kaupluse hoone ning jätta ära Positsioon 2 järgne
kasutus tanklana.
3.	Seoses kinnistu kasutusotstarbe muutusega palume Transpordiametil
üle vaadata manuses esitatud uus asendiskeem mis puudutab eelkõige
muudatust kinnistu liikluskorralduses ning väljastada
projekteerimistingimused kinnistu sisse- ja väljasõiduteede
projekteerimiseks.
4.	Liikluskorralduse muutmise peamiseks asjaoluks on see, et seoses
kinnistu Positsioon  2 kasutamata jätmises muutub mittevajalikuks ka
ringliiklus ümber planeeritud tankla kinnistu ning otstarbekas oleks
planeerida üks kahesuunaline sisse- ja väljasõit Västriku tänavale.
5.	Põhjusel, et kaupluse tehnoloogiline- ja asendiplaaniline
paiknemine kinnistul on kõige optimaalsemal moel lahendatud (joonis
Asendiskeem), siis on ettepanek lisada üks juurdepääs kinnistule T-59
Pärnu-Tori teelt. Soovime nimetatud sissesõitu eelkõige teenindava
transpordi juurdepääsuks kaupluse laadimisalale ning oleme arvestanud, et
sissesõit oleks vaid parempöördena Pärnu-Tori teelt ja väljasõit
parempöördena Pärnu-Tori teele. Vastav liikluskorraldus määratakse
projektis liiklusmärkidega.

Manuses:

Lisa 1. Detailplaneering Töö nr 13088. Põhijoonis. Koostaja Pärnu EKE
Projekt AS, Pärnus, mai 2014.a.

Lisa 2. Grossi kaupluse hoone eskiis. Asendiskeem. Eskiis. Töö nr
P17924EP. Koostaja Tartu Arhitektuuribüroo OÜ. 2024.a.

Lugupidamisega

Urmas Makrjakov
juhatuse liige

Tartu Arhitektuuribüroo OÜ

Ülikooli 4-3, 51003 Tartu

Tel.  + 372 7308260

GSM + 372 5083165

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.arhpro.ee <http://www.arhpro.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.